ماشین ظرفشویی رومیزی یا مبله؟ کدامیک را می‌پسندید؟

قبلا در مقالات متعددی پیرامون ماشین‌های ظرفشویی با شما سخن گفتیم. انواع آن‌ها از جمله ایستاده، توکار، مبله و رومیزی را نام برده و شرح دادیم. امروز می‌خواهیم به نوع دیگری درباره ماشین‌های ظرفشویی صحبت کنیم. مقایسه‌ای بین ماشین‌های رومیزی و مبله انجام داده و بهترین گزینه را برایتان انتخاب کنیم. البته بهترین از نظر شما مشخص شده و تعیین می‌شود.

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی رومیزی بوش

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی بسیار کم‌جا بوده و معمولا روی کابینت خانه شما قابل قرارگیری هستند.  چرا این مدل ماشین‌های ظرفشویی را انتخاب می‌کنیم؟ کاملا واضح است که این مدل ماشین‌ها برای آشپزخانه‌هایی که کم‌جا بوده و امکان قرارگیری ماشین‌های بزرگ را ندارند، استفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید یکی از نمونه‌های ماشین ظرفشویی‌های رومیزی را انتخاب کرده و روی کابینت خوب قرار دهید. مسلما این مدل ماشین‌ها ظرفیت کمتری دارند و شما نمی‌توانید توقع جای زیادی از آن‌ها داشته باشید. پس اگر پرجمعیت هستید و توقع شستشوی ظروف بیشتری دارید باید دور چنین ماشین ظرفشویی را به کل خط بکشید. ماشین‌های رومیزی معمولا ظرفیتی معادل ۶ الی ۸ نفر دارند که کاملا قابل حمل و قرارگیری روی کابینت است. همچنین از نظر قیمتی، نسبت به انواع دیگری ماشین ظرفشویی‌ها مناسب‌تر هستند.

ماشین ظرفشویی مبله

ماشین ظرفشویی مبله بوش

ماشین ظرفشویی مبله چیز عجیب غریبی نیست. به نوع ایستاده ماشین‌های ظرفشویی، مبله نیز می‌گویند. مسلما این ماشین‌ها از ظرفیت بالاتری برخوردار بوده و برای خانواده‌های پرجمعیت و آن‌هایی که رفت و آمد بیشتری دارند، گزینه مطلوبیست. شما می‌توانید ظرفیتی معادل ۱۲ الی ۱۶ نفر را از آن انتظار داشته باشید اما در کنار این ظرفیت بالا باید جای خوبی در آشپزخانه شما برای آن تعبیه شده باشد و محلی برای قرارگیری آن در نظر بگیرید. دقیقا مشابه ماشین لباسشوییست و باید در جایی در آشپزخانه بایستد. به این مدل ماشین‌ها ایستاده یا مبله می‌گویند. اینها معمولا دارای آپشن‌های متفاوتی بوده و بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

حال سوالی که مطرح می‌شود اینجاست: ماشین ظرفشویی رومیزی یا مبله؟ کدام را انتخاب کنیم؟ کدام گزینه بهتری برای ماست؟ آیا می‌توان این‌ها را به جای یکدیگر به کار برد؟ یا اینکه آیا اصلا این دو نوع فرقی با هم دارند؟

تفاوت بین ماشین ظرفشویی رومیزی و مبله

تفاوت کاملا آشکار آن که بارها گفتیم همان اندازه و محل قرارگیری آن در آشپزخانه است. اگر جای زیادی ندارید و تمایل دارید ماشین ظرفشویی داشته باشید پس از نوع رومیزی استفاده کنید ولی اگر جای خوبی در آشپزخانه دارید به شما پیشنهاد می‌شود نوع مبله را انتخاب فرمایید. اما تفاوت‌های دیگری هم هست.
خانواده چند نفره هستید؟ آیا خانواده‌ای هستید که مدام مهمانی می‌دهید و برای شستشوی ظروف معضل دارید؟ برای این منظور یک ماشین ظرفشویی رومیزی برای شما کفایت نمی‌کند مگر اینکه بارها و بارها آن را تخلیه کرده و مجدد ظروف را داخل آن قرار دهید.  اما این چه کاریست وقتی می‌توانید یک ماشین ظرفشویی مبله تهیه کرده و به یک باره تمامی ظروف خود را در دو طبقه آن قرار داده تا شسته شود.  اینجاست که باید تمامی توجه خود را به مخزن ماشین ظرفشویی جلب کرده و طبق نیاز خود انتخاب کنید.  البته در این بین به پلاستیکی و استیل بودن ماشین ظرفشویی هم دقت کنید. معمولا مخزن‌های استیل دارای عمر و قیمت بالاتری هستند که اگر کیفیت برایتان مهم است حتما به آن توجه کنید.

از طرفی باید به قفسه‌های آن نیز دقت کنید. تعداد قفسه‌ها و نوع آن برای جای‌گیری هر نوع ظرفی را بررسی کرده و به آن توجه کنید. مسلما در این بین تعداد قفسه‌های ماشین‌های ظرفشویی رومیزی بسیار کمتر بوده و با توجه به میزان استفاده باید از آن بهره‌مند شوید.

تفاوت بین ماشین ظرفشویی رومیزی و مبله

مدت زمان شستشو در دو ماشین ظرفشویی

آیا تا به حال به این فکر کردید که نوع شستشوی این دو ماشین ظرفشویی متفاوت است؟ ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله مخزن بزرگ‌تری داشته و به طبع زمان شستشوی آن بیشتر است. از این رو زمان شستشوی ماشین‌های ظرفشویی رومیزی بسیار کمتر بوده و می‌توان به سرعت ظروف را شست.

مصرف انرژی در هر دو ماشین ظرفشویی

مخزن ماشین ظرفشویی مبله بزرگ‌تر است. از این رو طبیعیست که مصرف انرژی برق و آب در آن بیشتر باشد. همچنین شما می‌توانید ظروف بزرگ مانند قابلمه و تابه و . را در ماشین ظرفشویی ایستاده قرار داده و بشویید اما در اغلب ماشین‌های رومیزی چنین چیزی ممکن نیست.

قیمت ماشین ظرفشویی رومیزی و مبله

از نظر قیمت ظرفشویی بوش باز هم شما باید هزینه بیشتری برای ماشین ظرفشویی‌های مبله و ایستاده بپردازید. کاملا منطقیست زیرا خیلی اعمال را نمی‌توانید در ماشین ظرفشویی‌های رومیزی انجام دهید اما برعکس در ماشین‌های مبله و ایستاده می‌توان خیلی کارها را انجام داد و برنامه و آپشن‌های متعددی دارد.

یکی از مزیت‌های ماشین ظرفشویی رومیزی نسبت به ماشین ایستاده این است که خیلی راحت پر می‌شود. یعنی شما می‌توانید به راحتی ظرف غذای ناهار یا شام خود را در هر روز بشویید و حتما نباید منتظر آمدن مهمان باشید اما ماشین ظرفشویی‌های ایستاده نیازمند ظروف بیشتری هستند و شما اصلا دلتان نمی‌آید با تعداد کمی ظرف آن را روشن نمایید. البته تنظیمات شستشوی نصفه نیمه هم دارد ولی باز هم فضای زیادی داشته که برای شستشوی دم دستی گزینه مناسبی نیست.

حال بعد از خواندن و دانستن این اطلاعات چه فکری دارید؟ تصمیمتان چیست؟  الان می‌توانید انتخاب کنید که چه نوع ماشینی را اری کنید؟

همیشه سعی کنید در بهینه و درست رفتار کنید. محصولی را ن که به کارتان نمی‌آید و برایتان غیرقابل استفاده است. هر آنچه نیازتان است را ب تا در گوشه آشپزخانه نماند و دکور نشود. هر آنچه می‌ باید قابل استفاده باشد. ما نمی‌توانیم به شما بگوییم کدام محصول یعنی ماشین ظرفشویی رومیزی یا ایستاده بهتر است زیرا هر دو محصولات خوبی هستند که باید با توجه به نیازمندی شما اری شوند. خانه بوش نیز هر دو ماشین‌های ظرفشویی رومیزی و ایستاده را داشته و شما می‌توانید  آن را ب. در این مقاله راهنمایی کامل را در اختیارتان گذاشتیم تا بتوانید نیاز خود را شناخته و با توجه به آن تصمیم بگیرید.


خانه بوش ظرفشویی ,ماشین ,رومیزی ,مبله ,ماشین‌های ,شستشوی ,ماشین ظرفشویی ,ظرفشویی رومیزی ,ماشین‌های ظرفشویی ,ماشین ظرفشویی‌های ,ظرفشویی مبله ,ماشین ظر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

erikagasht ♀Aramesh shahr✗ ✘ بازی و مود هر چی که بخوای پوست، مو و زیبایی عاشقانه من و تو