طریقه کار با قهوه ساز

قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب ‌شده درخت قهوه به دست می‌آید. این نوشیدنی امروزه جز پرمصرف ترین و محبوب ترین نوشیدنی ها به حساب می آید که در نشست‌ها و دیدارها، هنگام گوش دادن به موسیقی‌های زنده، خواندن کتاب، تماشای فیلم و تئاتر از آن استفاده می شود. در عصر حاضر تهیه قهوه دیگر کار سختی نیست و با دستگاه می توان به راحتی در خانه و در هر ساعتی که بخواهید آن را تهیه کرد و نوش جان کنید.
کار با قهوه ساز برای درست کردن یک قهوه خوش طعم و خوش عطر اصلا کار دشواری نیست. در ادامه جواب سوال چگونه با قهوه ساز کار کنیم و طریقه کار با دستگاه اسپرسو را خواهید خواند. برای تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کرده و به نکات گفته شده توجه کنید. پس از یادگیری می توانید با توجه به ذائقه خود هر نوع قهوه ای را که می‌پسندید تهیه کنید.

چگونه با قهوه ساز قهوه درست کنیم؟

مواد لازم جهت کار با قهوه ساز برقی
برای شروع به کار مواد و تجهیزات زیر را آماده کنید تا سریعا به سراغ روش تهیه برویم:
⦁ آب تازه و تصفیه شده
⦁ قهوه ساز برقی فیلتری
⦁ فیلتر کاغذی
⦁ قاشق غذاخوری
⦁ قهوه آسیاب شده (مناسب برای قهوه فیلتری یا همان قهوه فرانسه )
⦁ آسیاب قهوه (درصورت وجود دانه قهوه به جای پودر)

مراحل کار با قهوه ساز

⦁ ابتدا و پیش از هر چیز باید فیلتر قهوه را در سبد مخصوص آن در دستگاه قرار دهید. برای این کار باید از فیلترهای مخصوص قهوه ساز استفاده کنید. البته فیلترهای ارزان تر مانند سفید و طبیعی هم هستند که استفاده از آنها توصیه نمی شود زیرا نتیجه مطلوب را به همراه ندارند. اکثر دستگاه های قهوه ساز فیلترهای خود را دارند.
⦁ در نحوه کار با قهوه ساز باید مقداری آب تصفیه شده را درون دستگاه بریزید. برای این کار باید قوری دستگاه را بردارید و تا مقداری که می‌خواهید قهوه آماده کنید آن را با آب تصفیه و فیلتر شده پرکنید. معمولا یک فضای باز در پشت یا بالای فیلتر برای این کار وجود دارد. توجه داشته باشید که آب را مستقیما روی سبد فیلتر نریزید و آن را در محفظه ای که برای آن تعیین شده بریزید. سپس ظرف قهوه را بر روی صفحه گرمایش بگذارید.

مراحل کار با قهوه ساز

⦁ اگر قهوه شما به صورت آسیاب شده است به مرحله بعد بروید. در غیر این صورت اگر قهوه به صورت دانه است باید در ابتدا آن را آسیاب کنید. پس از آن طریقه کار با قهوه ساز اینگونه است که باید مقدار قهوه را اندازه بگیرید و مقدار قهوه ای که می خواهید در فیلتر بریزید. میزان قهوه به دستگاه قهوه ساز و نوع قهوه ای که درست می کنید بستگی دارد. البته برای محاسبه میزان قهوه یک قانون کلی وجود دارد که به ازای هر 180 میلی‌لیتر آب باید 2 قاشق غذاخوری قهوه را درون فیلتر بریزید.
⦁ پس از محاسبه پودر قهوه موردنیاز را درون فیلتر قهوه بریزید. حالا برای کار با قهوه ساز باید قهوه ساز را به برق زده و آن را روشن کنید. درب بالایی دستگاه را ببندید و دکمه روشن کردن را بزنید تا دستگاه فرایند تهیه قهوه را شروع کند. بعضی دستگاه ها به صورت دستی و برخی دیگر نیز به صورت خودکار قهوه را دم میکنند.

چگونه با قهوه ساز کار کنیم

⦁ این فرایند ممکن است بسته به مدل دستگاه و حجم قهوه ای که می‌خواهید تهیه کنید بین 5 تا 20 دقیقه زمان ببرد. زمانی که آب دستگاه به اتمام رسید و قهوه شما آماده شد عملکرد دستگاه متوقف می‌شود. منتظر بمانید تا قهوه کاملا دم بکشد و بعد آن را در فنجان بریزید. بعضی قهوه سازها تنظیمات مکث و توقف دارند که به شما اجازه می دهد قبل از پایان کار این دکمه را زده و یک فنجان از قهوه تان را پر کنید.

فوت‌ و فن های کار با دستگاه اسپرسو

ابتدا باید بدانید که واحد اسپرسو شات است. هر شات اسپرسو معادل ۲۵ تا ۳۰ سی‌سی عصاره‌ی قهوه است. زمانی که می گوییم اسپرسوی دبل یعنی دو شات اسپرسو دارد. لازم به ذکر است هر سی سی معادل حدودا ۳۰ قطره است. هر شات اسپرسو بین ۷ تا ۱۰ گرم پودر قهوه‌ی اسپرسو لازم دارد.
برای تهیه اسپرسو باید پودر قهوه‌ اسپرسو نرم آسیاب شده باشد. بهتر است قهوه را به صورت دانه اری و در منزل با استفاده از آسیاب پودر کنید. اگر نمی خواهید از آسیاب استفاده کنید پیشنهاد می‌ کنیم از پودرهای قهوه مخصوص فنجان که به صورت به روز و به ازای هر سفارش پودر می‌ شوند استفاده کنید تا از طعم و خواص کامل قهوه لذت ببرید.

کار با دستگاه اسپرسو

برای تهیه اسپرسو باید آب تقریبا جوش با فشار زیاد از میان پودر قهوه عبور داده شود. نحوه ایجاد فشار لازم برای عبور آب بسته به نوع اسپرسوساز متفاوت است؛ در برخی اسپرسوسازها فشار لازم با پیستون دستی و در برخی دیگر به‌کمک بخار یا پمپ ایجاد می‌شود. فشار مطلوب برای تهیه اسپرسوی واقعی باید دست‌کم حدود ۹ بار باشد؛ البته، امروزه اغلب اسپرسوسازهای نیمه‌خودکار و تمام‌خودکار بازار از قابلیت تولید فشار استاندارد ۱۵ بار برخوردارند.

یکی دیگر از کارهایی که باعث بالا رفتن کیفیت اسپرسو می شود فشرده کردن پودر قهوه است. برای انجام درست این کار باید پودر قهوه را در محل مخصوص بریزید، مطمئن شوید که سطح پودر صاف است. به آرامی کمی به اطراف مخزن ضربه بزنید تا مطمئن شوید که فضای خالی در پودر وجود ندارد. سپس خیلی آرام پودر قهوه را داخل مخزن مخصوص فشار دهید. توجه داشته باشید که اگر زیاد فشار کنید، جریان آب داغ به مشکل می خورد و چون سرعتش کند می شود، قهوه می سوزد.

قبل از تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز باید حتما دستگاه را بدون قهوه روشن کنید تا جریان بخار و آب داغ سیستم را بشورد. این کار باعث می‌شود مطمئن شوید طعم اصلی قهوه با چیزی مخلوط نخواهد شد. برای کار با دستگاه اسپرسو تنها از لحظه‌ای که اولین قطره‌ی اسپرسو توی فنجان ریخت فقط باید به مدت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه صبر کنید تا عصاره گیری ادامه پیدا کند.

اگر بیشتر از این طول بکشد، پودر قهوه می‌سوزد و اسپرسوی شما طعم اصیل و خاص خود را از دست می دهد. بهتر است قبل از عصاره گیری کمی آب جوش در فنجان ریخته تا گرم شود و قهوه را سرد نکند. خوب است قبل و بعد از نوشیدن ، به مقدار خیلی کم آب بنوشیم.

شات اسپرسو کوچک‌تر از ماگ‌های مورد استفاده برای سرو قهوه ساده است. از اسپرسو برای تهیه نوشیدنی‌های دیگری هم استفاده می‌شود:
⦁ لاته : یک شات اسپرسو + ۹ تا ۱۵ اونس شیر بخار داده‌ شده
⦁ کاپوچینو: یک شات اسپرسو + ۴ تا ۵ اونس شیر بخار داده‌ شده
⦁ آمریکانو: یک شات اسپرسو + آب داغ
⦁ تونیک اسپرسو: یک شات اسپرسو + آب تونیک

کار با قهوه ساز و دستگاه اسپرسو

کلام آخر
امیدواریم با خواندن این مطلب جواب سؤال‌تان را یعنی چگونه با قهوه ساز قهوه درست کنیم را گرفته باشید. اگر از دوستداران قهوه هستید و ترجیح می دهید که قهوه را در خانه و هر ساعتی می خواهید بنوشید حتما یک دستگاه قهوه ساز خوب تهیه کرده؛ پیشنهاد ما برای شما دستگاه قهوه ساز بوش هست.  کار با قهوه ساز که برایتان گفته شد را خوانده و با خیال راحت در خانه هر وقت اراده کردید یک قهوه داغ میل کنید.


خانه بوش قهوه ,اسپرسو ,دستگاه ,تهیه ,پودر ,فیلتر ,پودر قهوه ,برای تهیه ,دستگاه اسپرسو ,استفاده کنید ,تهیه قهوه ,توجه داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شرکت خدماتی آذر دشت ارم فوتبال من سینمایی ترجمه انگلیسی به فارسی ↔02144594020↔↔09192717636 ↔تجارت بار درب و پنجره upvc | ایران یو پی وی سی فروشگاه آرایشی و بهداشتی دیجی بانو تخفیف دونی closed